16 Nisan 2012 Pazartesi

DIY - Süper Modern Bir Şamdan

Bu tasarımı görünce bayıldım doğrusu. Dekorasyonu ve evinin tavanı yüksek olanlar için süper bir aydınlatma. Hem de yapımı göründüğü kadar zor değilmiş. 




Öncelikle aşağıdaki malzemelere ihtiyacınız olacak;
1 - 14'lük galvaniz tel.



2 - İnce ölçülerde galvaniz tel. Bazen el işi yada çiçek teli olarak ta adlandırılır.
 


3 - Tavana asmak için herhangi bir çeşit zincir. 


4 - Aynı zamanda kesme mekanizması da olan pense.


5 - Ampul. Ne kadar büyük olursa o kadar şık duracaktır.


6 - Kablosu yeterince uzun herhangi bir ışık kiti işinizi görecektir. 


7 - Eğer telleri ham bırakırsanız zamanla kendince bir renk alacaktır. Ama dilerseniz resimlerdeki gibi koyu bronza veya marjinal bir renge de boyayabilirsiniz.


Adım 1 - Öncelikle 14lük galvaniz telden istediğimiz büyüklükte 3 tane kasnak yapıyoruz. Dilerseniz kasnaklarımızı 2 kat telden yapabiliriz. Eğer istediğiniz şamdan büyük boy olacaksa 14lük tek sıra tel sağlam olmayabilir. Bu durumda çemberlerin şeklini koruması ve daha sağlam olması için telin çift kat olması muhtemelen en iyisidir.


Adım 2 - Daha ince teli kullanarak 3 çemberi aşağıdaki şekildeki gibi kesişme noktalarından birbirine monte ediyoruz. Dürüst olmak gerekirse bu bölüm en zorlu kısım. Kesişme noktaları ince olursa kürenin her tarafı sallanabilir. Bu yüzden ince teli çifter çifter bağlayın.


Adım 3 - Bu adımda dilerseniz küremizi asacağımız zinciri monte edebilirsiniz. Dilerseniz bunu en son adım alarak ta uygulayabilirsiniz. Burada dikkat etmeniz gereken şey ise 14lük telle zinciri sıkı sıkı küreye bağlamak ve ince telle sabitlemektir.


Adım 4 - Bu adımda bir dokumacı gibi çalışıp 14 lük telle kürenin etrafını kocaman bire karalama elde edene kadar bir ağ gibi örüyoruz. Bu örme işlemindeki en önemli nokta üst üste gelen tellerin daha ince tel kullanılarak birbirine sabitlenmesi. Yalnız ince teli sararken kesilen uçların içeri bakmasına dikkat edin ki bir yerlere takılıp kimseye zarar vermesin.Bu işlem size kolaymış biri görünse de o kadar çok kesişme noktasını sabitlemek çok sıkıcı gelecektir. Eğer bu kesişme noktaları sağlam bir şekilde sabitlenmezse şamdanınız yapısal olarak sağlam olmaz ve tavana astığınız zaman aşağı sarkacaktır.


Adım 5 - Dantel görünümlü karmaşık bir küre elde edene kadar teli örmeye devam ediyoruz. Kürenin en üstünde ampulün ve ışık kitinin geçebileceği bir delik bırakmayı unutmayın. Kürenin sağlamlığını test etmek için kürenizi zeminde zıplamayı deneyebilirsiniz. Hafif bir zıplatmadan sonra küre şeklini koruyorsa küreniz asmak için hazır demektir.



Adım 6 - Küremizi asmadan önce küremizi boyayacağınız rengi seçin ve bunu korunaklı bir dış mekanda uygulayın. Dilerseniz ham olarak ta bırakabilirsiniz  fakat unutulmamalıdır ki galvaniz tel zamanla gümüşi rengini kaybedip solgunlaşacaktır.
Adım 7 - Işık kitimizi ve ampulümüzü kürenizin içine monte ediyoruz. Eğer bununla ilgili endişeleriniz varsa bir elektrikçiden yardım isteyebilirsiniz.
Adım 8 - Son olarak daha önce yazdığım gibi zinciri monte ediyoruz.

Ta taaaa....

Alıntntı : http://hommemaker.com/2011/09/21/d-i-why-orb-lando/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder